همه چیز درباره گوگل

همه چیز درباره گوگل

آموزش تمام امکانات گوگل
همه چیز درباره گوگل

همه چیز درباره گوگل

آموزش تمام امکانات گوگل

گوگل بدون اینترنت باز هم گوگل است


خبر جالب خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد خودروهای جدید گوگل، به خوبی گویای نگرش حرفه‌ای خلاقترین شرکت فناوری جهان به مفاهیم کسب‌وکار است. این خودروهای ون قرار است بازخورد کاربران را را از طریق مطالعه رفتاری و مصاحبه جمع‌آوری کنند تا گوگل بتواند درک بهتری از نیازهای کاربران خود داشته باشد. طی دوماه آینده دهها خودرو ون با نشان گوگل به شهرهای مختلف آمریکا از جمله: نیویورک، چاپل هیل، کلمسن، آتلانتا و.. سفر می‌‌کنند و با توقف در نزدیکی کتابخانه‌ها و پارکها، به مطالعه دقیق رفتار و انتظارات کاربران می‌پردازند. یک مصاحبه کنند در هر ون کاربران را دعوت به گفتگو و همچنین استفاده از خدمات گوگل می‌کند. مدت زمان هر نظرسنجی و گفتگو حدود یک ساعت‌ونیم در نظر گرفته شده و در مرحله اول گوگل از ۵۰۰ نفر برای شرکت در این طرح دعوت خواهد کرد. در پایان هم با یک کارت هدیه از همکاری آنها قدردانی می‌شود.


 گوگل به عنوان برترین شرکت فناوری اطلاعات جهان دقیق‌ترین ابزارها و پیچیده‌ترین نرم‌افزارهای تحلیلگر اطلاعات را در اختیار دارد. به احتمال زیاد همه با ابزارهایی مثل گوگل آنالیز آشنا هستید. با این حال می‌بینید که حتی این غول فناوری هم ارتباط مستقیم با کاربران را هرگز جایگزین روشهای ماشینی نمی‌کند. آنچه گوگل در حال انجام آن است صرف نظر از این‌که نام آن تحقیقات بازار، اعتبارسنجی یا هرچیزی دیگری که باشد از این منظر قابل توجه است که تنها عملکرد حرفه‌ای کافی نیست، هر کسب‌وکاری باید نگرش حرفه‌ای به مفاهیم پایه در کسب‌وکار داشته باشد. ویژگی خاص اینترنت باعث شده است که فعالان این بخش ابزارهای ارتباطی دیجیتال را جایگزین ارتباط حضوری با مشتریان کنند. بسیار از توسعه‌دهندگان و مجریان حتی حاضر نیستند در یک محیط سازمانی یا دانشگاهی نظر مردم را در مورد ایده،سایت یا برنامه خود جویا شوند! چون فکر می‌کنند کار اصلی آنها به پشت میز کامپیوترشان خلاصه می‌شود.

تحقیقات بازار

تنها عملکرد حرفه‌ای کافی نیست

برای حرفه‌ای شدن باید عملکرد حرفه‌ای داشت اما برای حرفه‌ای ماندن باید نگرش حرفه‌ای. یکی از جنبه‌های مهم یک کسب‌وکار حرفه‌ای تعریف صحیح مفاهیم پایه در آن است. مفاهیم پایه اصولی هستند که در شرایط و موقعیت‌های مختلف صرف‌نظر از نوع کار یا فعالیت همچنان معتبر و قابل اجرا هستند، شک نداشته باشید حتی اگر مدیران گوگل در زمینه تولید کفش یا دوچرخه هم فعالیت می‌کردند باز موفق‌ترین تولید کننده آن محصول در جهان بودند. چرا که مفاهیمی مثل تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی به عنوان یک اصل بنیادی در این شرکت پذیرفته شده است تا جایی که لائورا گرنکا مدیر بخش تحقیق‌وتوسعه نقشه گوگل درباره این طرح گفت: «ما از محدوده خودمان خارج می‌شویم تا با نظرات و نیازهای بیشتر مردم آشنا شده و بتوانیم محتواهای متناسب‌تری تولید کنیم..»

خیلی سطحی است که بخواهیم تصور کنیم که این سبک از جمع‌آوری اطلاعات و نظرات کاربران، اولین بار است در شرکت بزرگی مثل گوگل اجرا می‌شود، قطعا اینطور نیست اما این اولین بار است که از این فعالیت گوگل، اطلاع‌رسانی رسمی با کمی سروصدای رسانه‌ای صورت می‌گیرد. گوگل در این سطح نه نیاز به تبلیغات دارد و نه نیاز به جوسازی. این فعالیت هم بدون سروصدا قابل انجام بود، اما پیام مهم گوگل برای کارآفرینان حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی این است کهاول: هرگز ارتباط مجازی جایگزین ارتباطات انسانی و واقعی نخواهد شد حتی اگر هدف از این ارتباط خلق یک ابزاری مجازی باشد. دوم: هنوز بازار و مشتریان پر هستند از نیازهای کشف نشده، برای کشف این نیازها به نرم‌افزار، وب‌سایت، سرمایه، کامپیوتر، سرور قدرمندتر و غیره نیاز ندارید. کافیست از پشت کامپیوتر بلند شوید و به میان مشتریانی بروید که قرار است از محصول یا ایده شما استفاده کنند.

برگرفته از وب سایت http://www.netstart.ir 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.