همه چیز درباره گوگل

همه چیز درباره گوگل

آموزش تمام امکانات گوگل
همه چیز درباره گوگل

همه چیز درباره گوگل

آموزش تمام امکانات گوگل

Google Alerts

اگه شما دچار حواس پرتی هستید باز هم گوگل به کمک شما آمده است این سرویس همانطوری که از اسمش پیداست به شما در مورد اتفاقی که خودتون در آن ثبت می کنید یک ایمیل یا SMS هشدار می فرستد البته سرویس SMS در ایران کار نمی کند من از این سرویس برای یادآوری روزهای برگرداندن کتابهای امانتی کتابخانه استفاده میکنم که خیلی به درد بخور است و حتی میتونید روز و ساعت رو طور دقیق بهش بدین .


    

تا به حال از بسیاری از سرویس‌های شرکت گوگل استفاده کرده‌اید ولی بعید است گوگل آلرت را بشناسید که یکی از مفیدترین و ناشناخته‌ترین سرویس‌های گوگل است. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هروقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما می‌فرستد. هیچ محدودیتی نیز در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد. در این مطلب به صورت کامل نحوه‌ی استفاده از گوکل آلرت را به شما آموزش می دهیم.

 

دیگر نیازی نیست خودتان به صورت متناوب اینترنت را جستجو کنید چون گوگل این کار را برای شما انجام می‌دهد. پس فقط کافی است که یک آلرت بگذارید و تنظیم کنید که در چه بازه‌ی زمانی می‌خواهید مطالب جدید به ایمیل شما بیاید.

برای این کار از طریق این لینک به آدرس گوگل آلرتس بروید و یا آدرس www.google.com/alerts را در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید و سپس با اکانت گوگل خود آنجا Sign in کنید. در کادر آبی که بالای صفحه است می‌توانید سریع یک آلرت بگذارید که برای این کار باید کلیدواژه‌ی مورد نظرتان را در نوار سفید رنگی که داخل کادر آبی است، تایپ کنید.

همین که چیزی تایپ کنید، صفحه‌ای جدید باز می‌شود و گزینه‌ی CREATE ALERT به رنگ آبی مشخص است و در پایین پیش نمایشی (preview) از آلرت خود را می‌بینید. گزینه‌ی Show options هم سمت راست دکمه‌ی آبی هست که تنظیمات آلرت است و با زدن آن به ترتیب مواردی همچون بازه‌ی زمانی، منبع، زبان، محدوده‌ی جغرافیایی و تعداد لینک‌ها قابل تنظیم است. آخر از همه گزینه‌ی Deliver to است که می‌توانید مشخص کنید که از طریق ایمیل یا RSS مطالب را دریافت کنید.

در قسمت اول یعنی بازه‌ی زمانی که با عبارت How often مشخص شده است، می‌توانید گزینه‌ی As-it-happens را انتخاب کنید که به این معنی است که بلافاصله که مطلب جدیدی نوشته شد، گوگل سریعا آن را به ایمیل شما خواهد فرستاد.

در قسمت پایینی که Me on the web نام دارد، در سمت چپ نام خودتان (نامی که هنگام افتتاح اکانت گوگل داده‌اید) و در

سمت راست آدرس ایمیل خودتان را می‌بینید. در کنار آن‌ها یک علامت + وجود دارد که با زدن آن می‌توانید نام و یا ایمیل خود را آلرت بگذارید و هر وقت در اینترنت نام و ایمیل شما نوشته شد، گوگل به شما خبر می‌دهد.

در قسمت‌های پایینی گوگل پیشنهاداتی در حوزه‌های مختلف همچون ورزش و تکنولوژی و ... را ارائه می دهد.

پس از ساختن آلرت دوباره می‌توانید به همان صفحه بیایید و لیست آلرت‌های خود را ببینید و هرکدام را خواستید ویرایش یا حذف کنید.

 

از این سرویس در موارد بسیاری می‌توان استفاده کرد و یکی از پرکاربردترین آنها برای مواقعی است که می‌خواهید یک جریان خبری درحال اتفاق را پیگیری کنید. مثلا لغت «داعش» را آلرت کنید و هروقت اتفاق جدیدی در مورد داعش روی داد، گوگل شما را با خبر می‌کند

یا می‌توانید یکی از علایق خود مثلا «آیفون 6» را آلرت کنید و جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.