همه چیز درباره گوگل

همه چیز درباره گوگل

آموزش تمام امکانات گوگل
همه چیز درباره گوگل

همه چیز درباره گوگل

آموزش تمام امکانات گوگل

امکانات قسمت جستجوی گوگل

 در این قسمت قصد داریم تا تمامی امکانات قسمت جستجوی گوگل رو براتون بصورت کامل توضیح بدیم,اکثر اشخاص از گوگل فقط با موتور جستجوی قدرتمند آن آشنایی داند و از آن برای دانلود فایل ها یا عکس,مطلب,خبر و استفاده از Gmail و یا پیدا کردن سایت هایی خاص برای انجام کارهای مختلف استفاده می کنند ولی این رو بدونید که گوگل فراتر از یک سایت اینترنتی عمل می کند به طوری که اگر بخواهیم تمام امکانات گوگل را توضیح دهیم باید یک کتاب بنویسیم.

برای یک لحظه تصور کنید که چه اتفاقی می افتاد اگر چیزی به نام موتور جستجو وجود نداشت.مطمئنا دنیای بزرگی همچون اینترنت به یک غار بی انتهابدل میشد و حالا که خوشبختانه این ایده ی بزرگ عملی شده دانستن روش های استفاده از این ابزارهای مفید و بطور مشخص مفیدترین و معروفترین آن ها یعنی گوگل می تواند بسیار مفید باشد.

همانطور که می دانید گوگل در رتبه ی یکم جهانی قرار دارد و این نشان از محبوبیت,قدرت و امنیت این شرکت بزرگ آمریکایی دارد

فقط به این نکته توجه داشته باشید که به علت تحریم ها اکثر امکاناتی که در پایین توضیح داده شده برای گوگل فارسی کار نمی کند به همین دلیل به وی پی ان متصل شوید و از گوگلی به غیر از زبان فارسی استفاده کنید تا بتونید نتایج امکانات پایین رو مشاهده کنید به عنوان مثال به گوگل کانادامتصل شوید تا فارسی نباشدالبته کادرهای جستجوی قسمت پایین به گوگل کانادا لینک شده و مشکلی برای شما بوجود نمی آورند,سعی می کنم که به دور از هرگونه اضافه گویی به سمت شروع آموزش ها بریم.

ادامه مطلب .......

ملزومات روزمره


آب و هوا

 شما با استفاده از این سرویس می توانید آب و هوای یک منطقه ی خاص جغرافیایی در سراسر جهان را در زمان کنونی و یا تا چند روز آینده مشاهده کنید.

 
 

 :Example


قیمت سهام

 برای دریافت اطلاعات سهام یک کمپانی یا یک صندوق خاص می توانید از این امکان گوگل استفاده کنید به عنوان مثال با جستجو کردن عبارت زیر شما می توانید اطلاعاتی را در زمینه Google Finance دریافت کنید.


 :Example


زمان

برای دیدن زمان شهرهای مختلف در اقصی نقاط جهان می توانید از کلمه ی time استفاده کرده و بعد از آن اسم شهر مورد نظرتون رو بنویسید.

 

 :Example

 

نتایج مسابقات

 برای دیدن اطلاعاتی در رابطه با تیم ها و باشگاه های ورزشی همانند فوتبال,بسکتبال,هاکی و...... می توانید از این امکان استفاده کنید به عنوان مثال نام باشگاه Barcelona رو در جعبه جستجو قرار می دهیم.

 

 :Example

 

طلوع و غروب آفتاب

همانطور که از نام این قابلیت معلوم است می توان زمان طلوع و غروب خورشید را در هر کجای این کره خاکی مشاهده کرد,برای این کار فقط کافیست قبل از شهر مورد نظر کلمه ی sunrise یا sunset را قرار دهید.

 

 :Example

 

ابزارهای مرجع


ماشین حساب

شما می توانید از گوگل به جای ماشین حساب های خود استفاده کنید و فقط کافیست عبارت مورد نظر خود را در جعبه جستجو بنویسید تا پاسخ آن نمایش داده شود و پس از نمایش جواب با یک ماشین حساب همه فن حریف روبرو میشید که موارد پیشرفته ای در خود دارد.

  


 :Example

 

 

 

جستجوی کتاب

اگر شما به دنبال کتاب خاص برای خواندن یا دانلود آن هستید می توانید از این ابزار استفاده کنید و فقط کافیست که نام نویسنده کتاب یا نام کتاب مورد نظر خودتون رو در جعبه قرار دهید تا آن را برای شما پیدا کند. 

 

 :Example

 

 زلزله

برای دیدن اطلاعات مربوط به زمین لرزه های اخیر در یک منطقه خاص می توان از قابلیت استفاده کرد به این صورت که بعد از کلمه Earthquakes  باید نام شهر قرار گیرد,برای فعالیت های زمین لرزه های اخیر در سراسر جهان کلمه ی Earthquakes را در جعبه جستجو قرار دهید.

 

 :Example

 

 مبدل واحد

گوگل می تواند یک واحد را به واحد دیگری تبدیل کند برای انجام این کار می بایست از عبارت x unit to unit استفاده کنید به این صورت که حرف x نشانگر مقدار مورد نظر unit  اول و دوم برای مشخص کردن واحد اولی و آخری میباشد.

 

 :Example

 

آمار 

درسته گوگل یک آمار گیر دقیق در نوع خودش محسوب میشه و آخرین آمارهای مورد نیاز شما را در خودش جای داده مثل بیکاری,رشد جمعیت و.....که تمامی آمارها با رسم نمودار به شما نشان داده می شوند

 

 :Example

 

 پروفایل افراد

اگر شما به دنبال پروفایل شخص خاصی میگردید,دیگر نیاز به رفتن به سایت های مختلف ندارید بلکه می توانید با وارد کردن نام آن شخص و بعضی از واژه ها او را بیابید برای مثال ما نام بازیکن مطرح جهان را جستجو می کنیم

 

 :Example

 

 انتخاب واژه های کلیدی


جستجوی مترادف

این روش بیشتر در جستجوی انگلیسی و چند زبان خاص کاربرد دارد که ممکن است یک کلمه چندین معنی داشته باشد,با استفاده از این علامت شما می توانید کلمه را در نتایج جستجوی خود بیاورید و کلمات هم معنا و مشابه هم در نتایج جستجو یافت شود برای این کار قبل از کلمه ی مورد نظر علامت  ~ را قرار دهید.



نکته:به علت راست چین بودن قالب,علامت ~ بعد از کلمه قرار گرفته که اگر بر روی دکمه جستجو کلیک کنید می بینید که مشکلی وجود نداره چون در گوگل درست نمایش داده میشه.

 :Example

 

لغت نامه

گوگل در خود یک دیکشنری را نیز جاسازی کرده است و این قابلیت کاملا جدا از Google Translate میباشد و این امکان به صورت یک لغت نامه برای شما عمل می کند برای این کار کلمه ی Define را بنویسید و سپس لغت مورد نظر را وارد کنید و گوگل به شما معنی آن کلمه همراه با نحوه ی تلفظ و یک سری قابلیت های دیگری رو به شما ارائه می کند

 

 :Example

 

 املاء

به طور حتم شما نیز از این امکان گوگل بطور زیادی استفاده کردید به عنوان مثال به دنبال نتیجه ی یک لغت انگلیسی میگردید اما نمی دانید که املاء شما صحیح است یا اشتباه,در اینجا گوگل کلمه ی درست رو برای جستجو کردنتان به شما نشان می دهد.

 

 :Example

 

 جستجوی محلی


جستجوی محلی

این امکان گوگل در ایران وجود ندارد اما در صورتی که شما می خواهید در یک کشور دیگری به جستجوی فروشگاه , رستوران و کسب و کار محلی بگردید می توانید از این سرویس کمک بگیرید,این امکان گوگل نتایج را فقط بر اساس موقعیت مکانی شما یا موقعیت مکانی که برای آن تعریف میکنید ارائه می دهد که به این صورت میباشد که باید بعد از مکان مورد نظر خود به عنوان مثال مسجد,کد پستی خودتون رو قرار دهید و یا اینکه بعد از اسم شهر مورد نظر اسم مکان مورد نظر خودتون رو قرار بدید و به ترتیب جستجو, محلی می شود و زمانی که گوگل نتیجه را به شما نشان می دهد شما یک نقشه علامت گذاری شده هراه با شماره تماس های آن ها رو مشاهده می کنید.

 

 :Example

 

 جدول اکران فیلم ها

اگر قصد رفتن به سینما برای تماشای یک فیلم خوب را دارید ولی اطلاعاتی از فیلم اکران شده در نزدیکترین سینما به منزل و یا محل کار خود ندارید می توانید کد پستی خودتون رو وارد کنید تا زمان پخش فیلم ها و ژانر و تمام جزئیات برای شما آشکار شود و فقط کافی است که کد پستی خودتون رو بعد از لغت movies قرار دهید


 :Example

 

 برنامه ریزی سفر


اطلاعات پرواز

برای مشاهده اطلاعات مربوط به یک پرواز میتوانید نام شرکت هواپیمایی و شماره پرواز را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به آن پرواز برای شما نمایش داده شود.

 

 :Example

 

جدول پرواز

توسط این قابلیت شما می توانید پروازهای میان دو شهر را بررسی کنید و باید عبارتی همانند flights from city to city را تایپ کنید تا گوگل پروازهای موجود برای آن مسیر را به همراه اطلاعات دیگر برای شما نمایش دهد.

 

 :Example

 

مبدل واحد

همچنین می توان از قابلیت های این جعبه جستجوی سحر آمیز به تبدیل یک واحد به واحد دیگر اشاره کرد,برای انجام این کار کافیست عبارت x unit to unit را جستجو نمایید به اینصورت که حرف x نشانگر مقدار مورد نظر و unit اول و دوم برای مشخص کردن واحد مبداء و مقصد میباشد. به عنوان مثال در حال تبدیل 150 پوند انگلیس(gbp) به دلار هستیم

 

نکته:به علت راست چین بودن قالب,رقم 150 در آخر جمله قرار گرفته شده که اگر بر روی دکمه جستجو کلیک کنید می بینید که مشکلی وجود ندارد.

 :Example

 

نقشه ها

شما می توانید با استفاده از این امکان ,نقشه ی هر کجا از این کره خاکی رو از گوگل دریافت کنید و تنها کافیست که در جعبه جستجو ,بعد از نام شهر مورد نظر ,لغت map را بنویسید. 

 

 

 :Example

 

 

 

اصلاح روش جستجو


جستجوهای مرتبط

این امکان زمانی بکار می رود که شما بخواهید سایت هایی مشابه با محتوای سایت مورد نظرتان را به شما نمایش دهد و این امکان می تواند شما را در حین وبگردی جهت یافتن مطالب مشابه و مربوط راهنمایی کند

 

 :Example

 


ریشه های یک لغت

برای حدس زدن رشته ای از کاراکترها توسط موتور جستجوی گوگل, از علامت*(ستاره)استفاده کنید ,با این روش می توان از جستجو گر گوگل خواست تا تمام اسنادی را که یکی از واژه های هم ریشه با واژه مورد نظر را داراست ,پیدا کند.به عنوان مثال وقتی کلمه ی search را در کادر جستجوی گوگل قرار می دهیم و بعد از آن علامت*قرار می دهیم ,نتیجه ی گوگل واژه های همانند search,searching,searched,searches که همگی از ریشه ی کلمه  search هستند را برای شما ظاهر می کند.

 

نکته:ستاره بعد از لغت قرار می گیرد در مثال پایین به علت راست چین بودن قالب به این شکل در آمده که با جستجو کردن در گوگل درست نمایش می یابد.

 :Example

 

جستجو بر اساس شماره


پیگیری بسته های پستی

اگر قصد دارید که یک بسته ی ارسال شده توسط سرویس های خدمات پستی همانند ups و fedex را ردیابی کنید ,می توانید شماره سریال آن را در قسمت جستجو بنویسید,پس از جستجو لینک مربوط به بسته برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

 :Example

 

شماره ثبت اختراع

از این امکان برای جستجو کردن حق ثبت اختراعات در ایالات متحده آمریکا استفاده می شود ,برای اینکار باید کلمه ی patent رو در جعبه ی جستجوی بنویسید و سپس شماره ی ثبت اختراع را بعد از آن قرار دهید.

 

 :Example

 

 تمامی توضیحات ارائه شده در بالا , ترجمه از صفحات گوگل برای شما عزیزان بوده و چند مورد دیگر نیز در رابطه با جستجو کردن با گوگل وجود داره که به علت عامیانه بودن آن زیاد به آن اشاره نشده و به همین دلیل در قسمت پایین توضیحات کاملتری رو به شما ارائه می کنم

حذف یک کلمه از نتیجه ی گوگل

اگر در عبارتی که جستجو می کنید می خواهید نتایج مربوط به یک کلمه ی خاص حذف شود,می توانید از یک علامت منفی قبل آن کلمه استفاده کنید , به عنوان مثال ما می خواهیم این جمله رو جستجو کنیم

تبلت -آی پد

در جمله ی بالا ما از گوگل می خواهیم که فقط به دنبال تبلت بگردد و نتایجی درباره ی آی پد را به ما نشان ندهد

 

 :Example

 

 جستجو در یک وب سایت خاص توسط گوگل

بعضی از مواقع استفاده از ابزار جستجو در یک وب سایت چندان کارایی و بازدهی ندارد و بهتر است که این کار را به یک موتور جستجوی قوی همانند گوگل بسپارید و برای این کار کافیست که لغت :site را قرار داده و سپس آدرس سایت مورد نظر را بعد از آن وارد کنید.

 

 :Example

 

جستجوی دقیق یک عبارت

برای اینکه گوگل دقیقا همان عبارتی را که شما نیاز دارید را جستجو کند , باید عبارت را مانند مثال زیر در میان یک جفت گیومه قرار دهید.

 عبارت پایین را در کادر جستجو وارد کرده و دکمه ی جستجو را فشار دهید

" Iphone5"

 :Example

 

جستجو بر اساس فرمت فایل

این امکان گوگل می تواند در سرعت دستیابی به اطلاعات مفید باشد به این صورت که اگر در نتایج جستجوی خود به دنبال فرمت فایل خاصی میگردید می توانید تنها فایل های pdf و پاورپوینت و یا سایر فرمت های نوشتاری (document) را جستجو کنید 

 

 :Example
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.